Isnin, 22 Disember 2008

MAJLIS SUMBANGAN KEPADA OKU, WARGA EMAS, IBU TUNGGAL DI KG DAMAI, SERENDAH 20 DIS 2008 SABTU


Tempat: Balairaya Kampong Damai, Serendah kawasan DUN Batang Kali
Masa : 12.30 tghari - 2.30 ptg
Program: Majlis Mesra Rakyat - Penyampaian Sumbangan kepada Warga OKU, Warga emas dan Ibu Tunggal
Anjuran : JKKK Kg Damai, Serendah
Seramai 250 orang telah hadir untuk bersama dengan YB Ean Yong Hiah Wah, Exco Kerajaan Negeri Selangor untuk Pembangunan Kampong Baru dan JWK Kilang Haram, untuk mendengar penerangan tentang keperihatinan kerajaan negeri, dengan sumbangan yang diberi, akan dapat terlaksana matlamat kerajaan yang inginkan exco sendiri turun padang berjumpa rakyat. Seramai 40 orang dari golongan OKU, warga emas dan ibu tunggal telah menerima sumbangan dari Yang Berhormat Exco, diikuti oleh jamuan makan tengahari.
Satu kaunter penerangan telah menjadi tumpuan orang ramai yang hadir untuk mendapatkan maklumat, terutama akhbar bulanan kerajaan negeri. Encik Lim, Ketua JKKK juga Ketua Kampong, Kg Damai ini telah mengucapkan ribuan terimakasih diatas kehadiran YB Exco Kerajaan Negeri yang juga Exco Angkat kepada DUN Batang Kali.
Turut hadir di majlis tersebut adalah Sdr Mohd Nashruddin Abd Azizi, Penyelaras Dun Batang Kali juga Ahli Majlid Daerah dan Shaiful Anuar Sulaiman, Pegawai DUN Batang Kali disamping wakil orang Asli, Sdr Ah Meng.
YB telah sempat juga membuat lawatan ke Taman Desa Melor, Serendah yang berdekatan untuk meninjau keadaan penduduk yang diarahkan berpindahberikutan keadaan yang tidak selamat untuk kawasan perumahan mereka didiami akibat rekahan tanah dan kemungkinan tanah runtuh berhmapiran kediaman mereka.

Tiada ulasan: