Isnin, 22 Disember 2008

Berkorban di Aidil Adha...Kg Sentosa, Batang kali


Gambar dlm Sinar Harian ..



gambar dalam Suara Keadilan 17-24 Dis




Pada hari raya korban yang lepas, ahli jawatankuasa Mesjid As Sajidin, Batang Kali telah bergotong royong menjayakan ibadah korban selepas sembahyang hari raya korban. Kariah mesjid telah bersama-sama menyembelih 4 ekor lembu yang diantaranya di sumbangkan oleh Pusat Khidmat Rakyat DUN Batang Kali untuk di bahagikan kepada golonganyang memerlukan di kawasan kariah mesjid tersebut.
En Zahar Rusuli, setiausaha JKKK Kg Sentosa, salah seorang ahli kariah mesjid menyatakan rasa syukur dan berterimakasih kepada semua penduduk dan wariah mesjid yang hadir pada tahun ini, bagi memeriah majlis gotong royong pada kali ini.
Tn Hj Wahid, AJK Mesjid As Sajidin juga menyatakan rasa gembira dan berterimakasih kepada kerajaan negeri yang turut menyumbangkan seekor lembu kepada mesjid tersebut dan berharap kerajaan negeri akan menjadikan acara ini sebagai acara/program tahunan bersamaan dengan hari raya korban.
Sdr Shaiful Anuar Sulaiman, pegawai khas, pusat khidmat rakyat Dun Batang Kali, berharap dapat kerjasama dari masyarakat di kawasan Batang Kali, dan sumbangan 4 ekor lembu, kepada mesjid-mesjid di Ulu Yam Bharu, Batang Kali, Kg Sg Buaya dan Kg Ulu Rening hanyalah bersifat permulaan bagi memeriahkan sambutan raya korban tahun ini.

Tiada ulasan: