Jumaat, 5 Jun 2009

Peluang Dalami Bidang Produksi Video

Thursday, 04 June 2009
SHAH ALAM, 4 Jun - Orang awam kini berpeluang mendalami bidang produksi video dengan hanya RM50 melalui program “Ampang Speaks Through Video Clips Production Training” anjuran Sekretariat Belia dan Sukan Kerajaan Negeri Selangor.
Sekretariat Akhbar Kerajaan Negeri Selangor dalam satu kenyataan hari ini berkata program tersebut akan diadakan setiap hujung minggu (Ahad) bermula pada 7, 14, dan 21 Jun ini.
“Program ini bertujuan memberi latihan asas kepada masyarakat untuk menggunakan kemudahan media teknologi terkini seperti telefon bimbit, kamera digital dan video sebagai medium perantaraan.
Peserta juga akan didedahkan dengan teknik penulisan skrip, penerbitan teknik rakaman, penataan bunyi, cahaya, proses, suntingan, muat turun ke internet dan lain-lain lagi yang berkaitan dengan produksi”,kata kenyataan itu.
Menurutnya, hasil-hasil kerja peserta program akan ditayangkan melalui tayangan sulung pada 18 Julai ini.
Pendaftaran kini dibuka kepada orang ramai yang berumur 18 tahun dan ke atas.
Mereka yang berminat boleh menghubungi Seksyen Sektoral Unit Perancang Ekonomi Negeri Selangor di talian 03-5544 7916 (Encik Johan) / 03-5544 7921 (Puan Ayu) atau melalui Pejabat ADUN Teratai di talian 03-4295 1267 bagi tujuan pendaftaran.

Tiada ulasan: