Khamis, 1 Januari 2009

YB ABDUL WAHID ENDUT CALUN P36 KUALA TERENGGANU




BN sudah tentu akan menuduh PAS ketandusan calon jika memilih seorang ADUN untuk mewakilinya pada Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu.
Andaikata ADUN Wakaf Mempelam, YB Mohd Abdul Wahid Endut dipilih maka sudah tentu BN akan menyerang PAS dengan hujah tersebut.

Namun bagi saya tidak jadi salah untuk PAS memilih Wahid kerana undang-undang tidak menghalang untuk ADUN bertanding di kerusi parlimen. BN juga melakukan perkara yang sama apabila mencalonkan YB Arif Shah, ADUN Seberang Jaya bagi menentang Anwar Ibrahim pada Pilihanraya Kecil Permatang Pauh.

YB Wahid merupakan seorang ahli Politik yang sangat berpengalaman dan dikenali ramai bukan sahaja di Terengganu malah diperingkat nasional. Beliau pernah menjadi pimpinan Dewan Pemuda PAS Pusat selain telah beberapa penggal menjadi ADUN Wakaf Mempelam.

Beliau berasal dari keluarga yang terkenal di Kuala Terengganu. Keluarganya merupakan ahli perniagaan yang berjaya dan mempunyai wisma sendiri. Wahid sebenarnya sangat digeruni di DUN Terengganu kerana berani berhujah dengan fakta dan isi yang bernas.

Tidak syak lagi pemilihan beliau merupakan suatu pilihan yang tepat. BN sudah tentu semakin gundah gulana dengan pemilihan beliau ini.

Tiada ulasan: