Ahad, 29 November 2009

Program Ibadah Korban Perdana Taman Bunga Raya- Ahad 29 Nov 2009



Sebanyak 4 ekor lembu ditumbangkan bersempena Program Ibadah Korban Perdana, Taman Bunga Raya semalam. Majlis dianjurkan oleh Pusat Khidmat Rakyat Dun Batang Kali dengan kerjasama Pejabat Khidmat Masyarakat Taman Bunga Raya dan penduduk sekitar Taman Bunga Raya, Bukit Beruntung.
Walaupun julung kali-nya diadakan, acara berlangsung dengan meriah apabila hampir 1,000 penduduk membanjiri padang bola sepak di sebelah Apartmen Mawar dekat sini.
Penyelaras, Pusat Khidmat Rakyat Dun Batang Kali, Sdr Nashruddin Abd Aziz berkata beliau melihat program sebegini bukan sahaja mendidik umat Islam untuk berkorban, malah memberi ruang mengeratkan silaturahim antara masyarakat di sini.
"Saya merasakan amat wajar program ini diteruskan dari tahun ke tahun dan mungkin jumlahnya boleh di tingkatkan lagi bagi memberi penglibatan yang lebih ramai lagi.
“Nilai sepakat yang dilihat pada hari ini memberi mesej baik dalam perjuangan umat Islam di samping menghayati pengertian Hari Raya Korban itu sendiri,” katanya yang turut memuji semangat kerjasama yang ditunjukkan peserta pada hari ini (semalam).
Disebelah petangnya telah berlansung Majlis Penyampaian Sumbangan kepada lebih 120 orang fakir miskin dari sekitar Taman Bunga Raya selepas jamuan petang yang disediakan oleh pengelola program.
Hadir sama, Pengerusi Program, Sdr Abd Malek, Sdr Hamiruddin Parman (Ahli Majlis Daerah Hulu Selangor), Ustaz Zulkifli Dawam (Pengerusi, Pejabat Khidmat Masyarakat TBR), Yang DiPertua PAS Kawasan Hulu Selangor, Tn Hj Abd Wahid Basri, Pn Mariani (Wanita Prihatin TBR), Shaiful Anuar Sulaiman (Pegawai Khas DUN) dan semua ahli jawatankuasa Pengelola Program (Abd Rahim. Apandi, Ust Fauzi, Wan Ismail, Zamani, Roni dll petugas).
Syabas diucapkan kepada semua tenaga kerja dan penyokong program yang menghasilkan satu kerjasama dan ukhwah yang berkesan dikalangan penduduk sekitar Taman Bunga Raya. Anda semua memang hebat!!





Tiada ulasan: