Selasa, 17 November 2009

BERNIAGA MELALUI POLITIK !

(dari Biaqpilla.com)
Mengapa ramai orang berebut rebut masuk politik? Mengapa mereka berebut mencalonkan diri mahu jadi pemimpin? Sedangkan apabila sudah jadi pemimpin jadilah dia hamba. Ia itu hamba rakyat? Benarkah ada orang kata siapa ingin glamor dan kaya masok lah politik. Kerana sekarang medan politik sudah jadi macam MLM, tempat skim cari kekayaan.

Tempat skim jadi jutawan,bukan lagi gelanggang perjuangan tetapi sudah jadi gelanggang tempat cari makan.Apabila di conggak conggak jadi PM dapat gaji mahal? Jadi MB pun mahal gaji? Jadi MP pun mahal gaji? Jadi Adun pun mahal gaji? Jadi MP dan Adun Pembangkang pun dapat gaji mahal. Tambahan pula jadi Ketua Bahagian/Cabang, Ketua Pemuda/AMK ? apa yang ada? Itu belum kira lambakkan lain lain “side income”.Gaji? Mereka tidak heran sangat.Tetapi ini lah benda utama yang mereka idam idamkan. Side income” dari sumber “ghaib” !!???.

Politik yang kotor sudah jadi bertambah kotor bagaikan tempat pelacuran, kerana ianya sudah jadi medan politik wang. Modalnya Rakyat. Rakyat di jadikan alat dan tempat di perjudikan.Siapa yang berjaya dalam medan ini seolah olah mendapat ladang yang amat luas. Seolah olah mendapat sebuah kilang yang besar yang tidak putus putus mengeluarkan wang. Di situ dia boleh jadi jutawan tanpa buat kerja. Macam MLM income masok melalui downline. Downline dia siapa? pembodek dan pemberi rasuah!
Orang politik sekarang bukan sahaja bertarung dengan parti lawan.Mereka bertarung sesama sendiri.Bertarung sesama sendiri di dalam parti untuk menguasai parti, kerana di situ pun ada kekayaan tanpa perniagaan dan boleh jadi jutawan. Maka berlakulah tikam kawan sendiri, khianat mengkhianati, jatuh menjatuhkan. Dan di sesetengah negara lain ada bunuh membunuh.
Maka daripada medan politik kotor inilah lahir pemimpin pemimpin negara yang menjaga negara dan rakyat, agama dan bangsa.Maka lahirlah mereka ini sebagai penyangak penyangak negara, agama dan bangsa yang bertauliah! Lahirlah lanun lanun terhormat! Pencuri pencuri berlesen. Mengaut wang rakyat dan negara!
Setiap musim piliharaya rakyat memilih pemimpin mereka, dari parti pilihan mereka agar lahir pemimpin pemimpin pembela rakyat dan cinta agama dan negara, agar nasib mereka terbela. Jawapannya sama juga. Pemimpin baru dari parti yang baru tidak ada beza.
Begitulah nasib rakyat di negara demokrasi. Hanya mengharap dan mengharap.Harapan tidak kunjing tiba. Begitulah terjadi di setiap plihanraya nasib rakyat tetap tidak terbela. Yang senang hanya segelintir. Yang susah dan menderita itulah yang ramai.
Sedangkan pemimpin pemimpin terus jadi kaya melalui perniagaannya di medan politik. Duit dari sumber “ghaib” masuk dan terus masuk! Malang masih lagi yang tak mahu mengaku, duit terus masuk dlm akaun, konon rumah belum berbayar !! Masih yang memegang jawatan tetapi tidak layak, sekarang orang sudah bermaklumat, akaun bank bukan masalah untuk diketahui, berapa yang disimpan, berapa yang orang masukkan..

Tiada ulasan: