Jumaat, 4 September 2009

Pakatan Rakyat Tetap Kukuh Di Selangor

SHAH ALAM, 3 September - Wakil-wakil rakyat negeri Selangor Pakatan Rakyat tetap berdiri teguh menyokong kepimpinan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.
Ini membuktikan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor tetap kukuh dan usaha Barisan Nasional untuk menggoncang kerajaan negeri Selangor tidak akan berhasil.
Perkara ini dinyatakan oleh wakil rakyat dari Pakatan Rakyat iaitu ADUN Sri Muda, Mat Suhaimi Shafie, dan Ahli Parlimen Kapar, S.Manikavasagam dalam satu temubual ekslusif bersama TVSelangor di pejabat TVSelangor, hari ini.
Menurut Suhaimi, mereka akan berpegang teguh dengan akauntabiliti Tan Sri Khalid sebagai pemimpin yang berdedikasi dan mempunyai reputasi yang tinggi dalam pemerintahan.
“Saya berpegang teguh daripada segi profesionalisme, keputusan membuat sesuatu, ketelusan melaksanakan sesuatu, kita katakan akauntabiliti Tan Sri Khalid yang memang seorang yang mempunyai reputasi yang tinggi, dari segi pengurusan kerajaan negeri, saya nampak bagus, kalaupun ada, sedikit,” katanya.
Katanya, kerajaan BN hanya memainkan propaganda untuk memburuk-burukkan Pakatan Rakyat dan apa yang pasti, mereka tetap dengan pendirian dan pegangan tinggi terhadap pimpinan Pakatan Rakyat.
Sementara itu, S.Manikavasagam berkata, tidak akan timbul isu lompat parti dalam Pakatan Rakyat di Selangor.
Walaupun BN dilihat sangat berminat dengan Selangor, namun pendirian kuat wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat tetap kukuh sekaligus menghalang BN menguasai Selangor.
“Bukan nak lompat, tidak ada seorang pun yang akan lompatlah, kerana rakyat memilih kita, kita akan kekal, termasuk Adun Pelabuhan Klang yang saya jumpa baru-baru ini, saya rasa beliau tidak akan lompat, akan bersama dengan parti media yang mainkan,” katanya.
Menurut Suhaimi, pendekatan yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat di Selangor sekarang adalah berbeza dengan pemerintahan kerajaan BN yang lepas.
Segala isu dan masalah yang berbangkit akan dibincangkan dalam mesyuarat bulanan parti PKR dan kerajaan Selangor yang mana beberapa pandangan dan pendapat akan diambil untuk mengatasinya.
“Di mesyuarat tersebut, akan mengeluarkan pandangan dan memberikan idea-idea dan cara terbaik bagaimana kita merapatkan dan membantu rakan-rakan kita yang lain diperingkat kerajaan negeri.
“Dan diperingkat kerajaan Selangor dipengerusikan oleh Menteri Besar dan semua isu-isu yang agak sensitif diperbincangkan,” katanya.
Begitu juga bagi S.Manikavasagam, perbincangan dalaman akan dilakukan bagi mengelakkan sebarang salah faham dalam parti yang merangkumi parti PKR, Pas dan DAP.
“Isu-isu semua patut Menteri Besar panggil semua, termasuk adun, ahli parlimen, semua boleh selesai, semua remeh..takde masalah parti, tapi UMNO-Barisan dapat ada isu-isu memainkan isu ini dibesar-besarkan.
“Patut ada perbincangan dalaman sendiri, sepatutnya sering diadakan untuk memahami antara satu sama lain dalam tiga parti berkenaan,” katanya.

Tiada ulasan: