Isnin, 20 Julai 2009

Pegawai Dan Kakitangan SUK Beri Penghormatan Terakhir Teoh


Kematian Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock terus mendapat perhatian dan simpati daripada rakyat Selangor dan menuntut keadilan ke atasnya. Hari ini, Pejabat Setiausaha Kerajaan Selangor turut menganjurkan rombongan untuk kakitangan dan pegawai kerajaan untuk memberi penghormatan terakhir kepada mendiang Teoh yang disemadikan di Taman Peringatan Nirvana, Semenyih, tengah hari tadi.
Rombongan yang disertai kira-kira 50 pegawai dan kakitangan SUK bertolak kira-kira jam 10.30 pagi tadi, manakala sebahagian lagi sudahpun berada di kediaman Teoh di Kelemak, Alor Gajah, Melaka sejak awal pagi.
Mendiang sepatutnya mendaftar perkahwinannya di Melaka Sabtu lalu tetapi ditemui mati, dipercayai jatuh dari tingkat 14, pejabat Suruhanjaya Pencehagan Rasuah Malaysia (SPRM), kira-kira jam 1.30 petang sehari sebelumnya.
Kematiannya menimbulkan seribu tandatanya kerana Teoh dilapor telah dibebaskan selepas soal siasat SPRM jam 3.45 pagi dan kali terakhir dilihat di lobi pejabat itu jam 6 pagi, sebelum hilang dan ditemui mati di bahagian bumbung tingkat lima bangunan 20 tingkat itu.
Setiausaha Politik, Exco Perumahan Selangor, Rosly Abidin berkata sebelum kematian Teoh, kakitangan pejabatnya telah merancang untuk memberi hadiah dan menghadiri majlis perkahwinannya.
"Kami dari SUK, kerajaan mahu kakitangan dan pegawai kerajaan di sini untuk turut serta mengikut bas ke Semenyih."
"Sudah tentu kami memberi perhormatan terakhir, kami sangat ramai, jadi jika ada apa-apa bencana kami perlu beri sokongan kepada mereka," katanya.
Sementara itu, Pihak Majlis Perbandaran Kajang (MPKj), turut memberi kerjasama mengiringi rombongan berkenaan ke tanah perkuburan tersebut.

Tiada ulasan: