Sabtu, 27 Jun 2009

Aktiviti Gotong Royong di Surau Kg Ayer Bangi, Sg Choh Stesyen 27 Jun 2009




Bermula seawal 8 pagi lagi, lebih dari 30 orang penduduk disekitar Kampong Ayer Bangi, Sungai Choh Stesyen telah bersedia menahan panas dan melimpah keringat demi kerja-kerja sukarela bergotong royong membersihkan surau mereka.
Kawasan di dalam surau dan diluar telah dibersihkan demi menambahbaik dan membersihkan keadaan rumah ibadah yang menjadi tempat berkumpulnya penduduk kampung tersebut.
Program anjuran Jawatankuasa KEselamatan dan Kemajuan Kampung dibawah pengerusinya, Sdr Muzaffar Ahmad, dengan kerjasama Tan Chong Assembly Sdn Bhd (TCASB), telah berkerjasama menjalankan tanggongjawab sosial mereka. Pengurus Sumber Manusia TCASB, Sdr Zainal Bharuddin ketika bertemu telah melahirkan rasa gembira dapat memberikan khidmat sukarela dengan membersihkan kawasan surau begini.
Pegawai khas Dun Batang Kali, Shaiful Anuar Sulaiman mewakili Pejabat DUN, ketika ditemui turut memberikan rasa senang hati melihat kumpulan penduduk kampung menjalankan tanggongjawab mereka. Menurut Sdr Muzaffar Ahmad, program lain bersama TCASB akan diadakan di masa depan saperti Siri Keusahawanan dan Lawatan Ke Kilang TCASB.

Tiada ulasan: